Kruh sa cimetom

Nekako kako idu hladniji zimski dani uvijek mi pašu kiflice ili kolači sa dizanim tijestom u kojima se intezivno osjeća cimet. Osim njegovog okusa obožavam i njegov miris... dok je vani hladno a u mojoj maloj kuhinjici se osjeća miris cimeta za mene nema ljepšeg trenutka. Volim miris cimeta u zraku. Recept za ovaj kruh sam objavila na coolinarici još 2013. godine i od tada sam ovaj mirisni slatki kruh radila možda samo dva puta, stvarno ne znam zašto. Listajući stari rokovnik naišla sam na recept, i evo ga opet je zamirisao cimet u mojoj maloj kuhinjici. 

 Za sve cimetoljupce a i za one koji će to tek postati...mekan, ukusan i mirisan kruh. Ako ga dobro pospremite kruh ostaje isto mekan i ukusan i nakon tri - četiri dana. Ja ga najviše volim za doručak uz šalicu omiljenog čaja. Volim ponekad  na njega namazati i malo maslaca.




SASTOJCI:

- 450 g brašna
- 1 kockica svježeg kvasca ili 1 vrećica suhog kvasca( 7 g )
- 225 g mlakog mlijeka
- 60 g šećera
- 60 g maslaca( otopljenog pa prohlađenog )
- 10 g soli
* ZA PUNJENJE:
- 8g cimeta u prahu
- 65 g šećera


PRIPREMA:
- U zdjelici rastopite kvasac sa malo mlijeka i žličicom šećera, pokrijte ga prozirnom folijom i ostavite ga na toplom mjestu da se kvasac aktivira.
- Rastopite maslac i ostavite ga da se prohladi.
- Na radnoj površini napravite brdo od prosijanog brašna, napravite udubljenje u sredini pa unutra dodajte aktivirani kvasac, šećer i otopljeni i prohlađeni maslac i počnite mjesiti tijesto, dodajte sol te malo po malo dok mijesite dodavajte mlako mlijeko. Mijesite dok ne dobijete glatko i homogeno tijesto.

- Tijesto stavite u plastičnu zdjelu, pokrijte ga platnenom krpom i ostavite ga u toploj prostoriji da se diže 120 minuta.
- Na lagano pobrašnjenoj radnoj površini premjesite tijesto, oblikujte ga u kuglu i opet ga pokrijte platnenom krpom i ostavite ga da se odmara još 10 minuta. Za to vrijeme pripremite punjenje, u zdjelici zajedno promješajte šećer i cimet u prahu.



- Uz pomoć valjka razvaljajte tijesto u pravokutnik što tanje. Gledajte da vam dužina bude kao dužina kalupa u kojem ćete peći kruh. Moj kalup je duguljasti kalup za kruh ili plum cake dužine od 30 cm.
- Rasporedite nadjev ravnomjerno po tijestu, po rubovima ostavite oko 1 cm praznog tijesta a onda tijesto zarolajte u oblik rolade i stavite ga u duguljasti kalup obložen pek papirom. Kad ga stavljate u kalup stavite ga tako da vam rub, mijesto gdje se spaja tijesto bude na dnu kalupa.
- Pokrijte ga sa platnenom krpom i opet ga ostavite u toploj prostoriji dok se ne udupla( najmanje 30 minuta ). 


-Pecite ga u zagrijanoj pećnici na 190 C i pecite ga 35 minuta. Kruh izvadite iz pećnice, ostavite ga da se malo prohladi u kalupu a onda ga izvadite iz kalupa. Zamotajte ga u veću kuhinjsku krpu i ostavite ga da se ohladi.
- Tek kad se kruh u potpunosti ohladi režite ga na kriške.
Meni najbolje odgovara za doručak uz šalicu omiljenog čaja.

Vjerujem da će vas ovaj slatki, mirisni kruh ako volite cimet oduševiti.







Primjedbe