TURBO ČOKOLADNI LIKER


Nas dvoje smo veliki čokoljupci i u ovih skoro 15 godina koliko smo zajedno kod nas na svakom slavlju, rođendanu, obljetnici ili fešti obavezno se mora naći i čokoladni liker. Nekad smo ga kupovali ali već dugi niz godina ja ga radim kod kuće i to najčešće po RECEPTU  od drage cool frendice Sanje ( MooCow ) sa Coolinarike. Ubrzo nakon što je Sanja na Coolinarici objavila recept ja sam ga isprobala i sjećam se da sam ga radila mužiću za rođendan. Ni sama ne znam svih ovih godina koliko sam ga puta radila( istina zadnjih godina napravim samo pola doze ). Radila sam ja čokoladni liker i po drugim receptima ( i nisu bili loši ) ali ovome receptu se uvijek rado vraćam a moj Ranko samo njega priznaje kao najbolji čokoladni liker ikad, tako da se nas dvoje zahvaljujemo dragoj Sanji na receptu i puno joj hvala jer je dozvolila da recept podijelim i na blogu sa vama. Pa da krenemo...


Zašto turbo čokoladni liker - zato jer se za njegovu pripremu koristi čokolada, nikakav kakao ili neki instant čokoladni napitak u prahu.

* SASTOJCI:
- 1 litra mlijeka
- 300 g kvalitetne tamne čokolade za kuhanje
- 600 g šećera
- 3 vanilin šećera ( ili burbon vanilin šećera )
- 3 dcl kvalitetnog ruma


* PRIPREMA:

U lonac sa debelim dnom staviti mlijeko i šećer i vanilin šećer ( ili burbon vanilin šećer) i staviti na laganu vatru da zakuha i da se sav šećer rastopi. Ako vam se za vrijeme kuhanja stvara pjena skidajte je žlicom. ( Ja sam je nekad skidala a u zadnje vrijeme ju ne skidam i ništa ne smeta. ZApravo mislim da se ta pjena na kupovnom mlijeku niti ne stvara, vjerojatno će se domaće mlijeko više pjeniti ako njega koristite,)
U međuvremenu čokoladu isjeckajte na male komadiće.  Kad mlijeko zakipi u lonac dodajte isjeckanu čokoladu. Lonac maknite sa vatre a onda sve pjenjačom dobro izmiješajte  dok se čokolada ne rastopi i dok ne dobijete ujednačenu masu. Na jedno vrijeme zaboravite na lonac i ostavite da se sve ohladi a onda u hladno umiješajte rum. 
Liker procjedite kroz gusto cijedilo ili kroz gazu i ulijte ga u sterilizirane i suhe boce. Nemojte boce napuniti do samog vrha zato jer se liker stajanjem zgusne pa ga prije upotrebe treba promućkati u boci ( u stvari pri vrhu se stvori kao neki čep od čokoladne smjese).
Boce sa likerom čuvajte u hladnjaku.


*  Ja sam često ovaj liker radila i sa konjakom umjesto ruma ( tako da možete probati obe dvije varijante, nama su obe dvije super ).
* Ovaj liker je super i za natopiti biskvit za tortu ili kolač ili ga možete malo dodati i kad pripremate neku kremu za tortu ili u neki čokoladni preljev i sl.



* Ako liker natočite u neke dekorativne boce i na njih stavite neku fora etiketu može biti divan hand made poklon za neki rođendan ili blagdan npr. Božić ili za Valentinovo koje nam se uskoro bliži.
Čin - čin i živjeli vi meni.




Primjedbe