ČIPKASTO ČOKOLADNO SRCE - izrada dekoracije



Sjećam se tamo negdje oko Božića za vrijeme srednjoškolskih dana da sam cijeli mjesec štedjela od đeparca kako bi u trgovini mogla kupiti različite čokoladne dekoracije za ukrašavanje Božićnih keksića i torti. Ukrasi su bili u malim kutijicama, na plastičnoj foliji i ako niste dobro pazili lako bi se polomili, bili su u obliku listića i cvjetića izrađeni poput čipke, od tamne ili bijele čokolade i u ono vrijeme su bili dosta skupi. I nije ih bilo za kupiti u svakoj trgovini. Danas više nije tako, svugdje ih ima, ali ja ih više ne kupujem. Već godinama ih izrađujem sama i to u puno većoj veličini. Nije teško da ih i vi izradite sami, potreban vam je samo silikonski kalup u obliku srca( za muffine ).


SASTOJCI:
- silikonski kalup za muffinse sa 8 otvora u obliku srca
oko 80 g tamne ili bijele čokolade za kuhanje
najlon vrećica (deblja)-ona za pospremanje hrane u zamrzivač ili slastičarska šprica
- par kapi ulja


PRIPREMA:

- čokoladu za kuhanje ili bijelu čokoladu nasjeckajte na sitno na dasci sa nožem a onda je stavite u čvršću vrećicu(meni je jednom bila neka tanka vrećica, pa dok sam pretiskala prilikom  šaranja dekoracije vrećica mi je puknula, zato vodite računa   o tome). Mislim da bi mogli koristiti i one jednokratne najlonske slastičarske vrećice.
- vrećicu sa čokoladom stavite u metalnu zdjelicu a zatim iznad lončića sa vodom i na laganoj vatri ostavite da se čokolada otopi na pari 
- dok se čokolada topi silikonski kalup sa srcima okrenite na naopaku stranu i stavite na ravnu površinu, a zatim srca od silikona lagano premažite uljem
- kad se čokolada rastopila malo sačekajte da se malo prohladi a onda na vrhu najlon vrećice izrežite malu rupicu...a zatim počnite ocrtavati srca, najprije ocrtajte rubove a onda iznutra svakog srca išarajte  "čipkaste" uzorke
- kalup stavite nekoliko sati u zamrzivač da se glazura stegne


- kad se glazura stegnula, srca polako odvojite od silikonskog kalupa, posložite ih na pek papir i pohranite u hladnjak do upotrebe( najbolje da ih složite u plastičnu posudu sa poklopcem, a između stavite pek papir)


- radila sam ih i u dvije boje, najprije sam otopila bijelu čokoladu i sa njom prošarala po silikonskom kalupu a zatim sam stavila u zamrzivač da se čokolada stegne a onda sam u prazninama istisnula otopljenu tamnu čokoladu ,opet stavila u zamrzivač da se stegne i kad se sve stegnulo polako sam odvojila od silikonskog kalupa


- dekoracije možete koristiti za ukrašavanje torti, kolača, muffina, sladoleda...



Primjedbe