ZVRKASTA SAVIJAČA SA TREŠNJAMA I ČOKOLADOM

Ovu sam savijaču radila prije desetak dana sa zadnjim trešnjama ubranim u vrtu moje kunjade Asje. Moram vam reći iako ih ove godine nije bilo puno bilo ih je sasvim dovoljno za guštiranje u njima direktno sa stabla , ali i za pripremu kolača ili nekog brzog deserta. Htjela sam i prije objaviti recept, ali me ovih dana stalno nešto sputavalo pa nikako da krenem tipkati post. Nisam od onih koji pišu samo da je napisano,kao oni koji štancaju recepte svaki dan kao na traci. Ja moram biti koncentrirana na ono što pišem , moram već unaprijed imati u glavi posloženo kako će mi post izgledati, što ću napisati u uvodu( mada sam za ovaj recept imala već dva različita uvoda :) ali večeras je sve išlo nekako u drugom smjeru. Meni su uvodi u recept jako bitni ( i kad ih ja pišem ali i kad ih čitam kod drugih bloggera)- volim kroz njih svako toliko ispričati neku priču, napisati nešto više o namirnici ili načinu pripreme određenog jela jer osobno ne volim blogove koji koji nemaju uvoda i koji su šturo napisani u samo par rečenica ono tipa naslov recepta- sastojci- priprema u tri šture rečenice i kraj .Kod takvih postova imam osjećaj kao da čitam neku knjigu recepata a ne blog.  Sa druge strane trudim se da u receptu što detaljnije objasnim postupak jer gledam da moje recepte ne prate samo oni koji su iskusni u kuhanju nego na recept naleti i neka curica koja tek kreće u kuharske avanture i svaki joj je savjet dobro došao. Stvarno sam previše odužila , red je da krenem i na recept.


Sezona trešanja je pri kraju ali ih se još može naći na tržnicama. Kod nas ih je bilo danas na markatu ( tržnici) u Puli ( provjerio muž iz prve ruke kad je danas išao kod zubara - dobio je zadatak da skokne i do tržnice) i bilo ih je na više štandova i to po 50% jeftinijoj cijeni nego prošli tjedan , vidjela sam na fb da ih nudi i jedan naš lokalni OPG ali ima ih i u jednom našem trgovačkom centru. Ako ne nađete trešnje možete za ovaj recept koristiti i krupne višnje ( ne one sitne nego baš krupne - kasnije u pripremi ćete vidjeti i zašto).

                             * ZVRKASTA SAVIJAČA SA TREŠNJAMA I ČOKOLADOM *

* SASTOJCI:
- 2 role već razvaljanog svježeg lisnatog tijesta
- 4 žlice smeđeg šećera
- 500 g trešanja
- 80 do 100 g tamne čokolade za kuhanje
- 60 g otopljenog maslaca
- 1 žlica listića badema
za serviranje:
- malo šećera u prahu ( po želji )
- vanilin sladoled
- listići melise


* POSTUPAK:

Pećnicu zagrijati na 200 C, klasični pleh obložiti pek papirom ( a možete koristiti i okrugli pleh).
Trešnje oprati i otkoštiti.
Čokoladu nasjeckati( ne presitno).
Svaki list lisnatog tijesta narezati po pola ali po dužini - tako da dobijete dvije dugačke trake ( dobit ćete četiri trake). Svaku koru lisnatog tijesta nabockati vilicom. Pola svake kore po dužini premazati sa otopljenim maslacem i taj dio posipati sa smeđim šećerom.
U otkoštene trešnje staviti komadić čokolade a onda trešnje složiti jednu do druge uz rub lisnatog tijesta ( tamo gdje vam je tijesto posipano šećerom). Svaku traku lisnatog zarolati od djela sa trešnjama prema praznom dijelu u malu štrudlicu a onda je na sredini pleha rolati u obliku puža - na kraj zarolanog dijela dodati drugu zarolanu štrudlicu i tako nastaviti do kraja.

Ako savijaču slažete na velikom plehu oko njega možete napraviti obruč od nekoliko puta savijene alu folije. Savijaču opet nabockati vilicom, premazati sa otopljenim maslacem i posuti sa smeđim šećerom i listićima badema.


Savijaču peći 30 minuta tj. dok vam lijepo ne zarumeni. Ohladite je na kuhinjskoj rešetki.
Prije posluživanja možete je posipati sa malo šećera u prahu.



 Možete poslužiti uz kuglicu sladoleda od vanilije, baš fino paše.


Ako isprobate recept bit će mi drago da mi javite dojmove ovdje na blogu ili na mom instagram ili fb profilu.

Dobar tek vam želim!

vaša Anamarija





Primjedbe