KEKSI S LJEŠNJACIMA I ZOBENIM PAHULJICAMA

Već danima razmišljam koje keksiće raditi za ove Božićne blagdane. Kod mene bude uvijek nešto tradicionalno i staro te nešto novo i modernije. A ovih dana razmišljam i o nekim zdravijim kombinacijama , jer i zdravo može biti fino a takvi su i ovi keksići.


SASTOJCI:

* za 30 keksića

70 g maslaca
60 g zobenih pahuljica ( sitnijih )
60 g lješnjaka
2 žlice šećera
60 g šećera
1 vrećica vanilin šećera
1 jaje
50 g pšeničnog brašna
prstohvat soli
1/2 žličice praška za pecivo

za dekoraciju:
tamna čokolada ili bijela čokolada
šećerne perlice ili ukrasi (po želji)


PRIPREMA:

- U duboku tavu stavite maslac da se rastopi a zatim na njemu popržite samljevene lješnjake ( možete koristiti i orahe,) i zobene pahuljice uz dodatak 2 žlice šećera i sve zajedno lagano popržite dok se dobije lagano smeđa boja. Sve zajedno stavite sa strane da se smjesa ohladi.
- U zdjeli špatulom izmješajte jaje sa šećerom i vanilin šećerom pa im dodajte prosijano brašno sa praškom za pecivo i prstohvat soli. Na kraju umiješajte smjesu od maslaca,lješnjaka i zobenih pahuljica. Sve povežite u kompaktnu smjesu.
- Pećnicu zagrijte na 180 C, pleh obložite papirom za pečenje.Uz pomoć žličice vadite smjesu i oblikujte male loptice pa ih sa razmakom slažite na pleh ( jer će se keksi tokom pečenja raširiti).
- Pecite ih u zagrijanoj pećnici 12 minuta ( dok vam fino ne zarumene ).
- Pečene keksiće ohladite na kuhinjskoj rešetki.

- Otopite tamnu ili bijelu čokoladu. Ja čokoladu nasjeckam na male komadiće i stavim je u čvrstu vrećicu za duboko zamrzavanje a onda je zajedno sa vrećicom stavim u zdjelicu iznad lonćića sa toplom vodom da se čokolada otopi na pari.Kad se čokolada otopi malo sačekajte a onda škarama odrežite rupicu na jednom kraju vrećice i onda njome prošarajte keksiće.Na ovaj način iskoristite svu čokoladu koju otopite i imate manje prljavog posuđa( samo pazite da vam vrećica bude čvršća jer ako je tanja vrećica voli rado puknuti pa bude čokolade na sve strane a najmanje gdje treba, vjerujte - provjereno je ;).
- Po želji keksiće možete po čokoladi posuti i sa malo šećernih perlica, zvjezdica, pahuljica..da budu baš pravi Božićni keksići.

 
 ** Ovo su arhivske fotkice iz moj kompa, jučer sam nešto tražila po datotekama i naišla sam na njih i sjetila sam se ovih divnih keksića i foto šutinga sa mojom nećakinjom Aline prije par godina za Božićne blagdane kako smo se smijale i uživale na balkonu moje kuće, bio je lijep sunčan dan a mi smo guštale u keksićima i zajedničkim trenucima ne obazirući se na znatiželjne poglede susjeda.Ovog Božića mi opet dolazi moja Aline iz Švicarske, iako samo na par dana ali joj se veselim i pripremiti ću joj ove divne keksiće, tako da su oni prvi na popisu za Božićnu kolekciju - BOŽIĆ 2018.


** Recept je od moje drage cool prijateljice Zrinke , ZOILO sa Coolinarike. Ako vam kažem da je ona autorica recepta za poznate keksiće " Krešenti " poznate diljem Hrvatske a i šire, keksića koji su se udomaćili u našim kuhinjama i koji su postali dio ponude mnogih naših slastičarnica onda vam preporuka za ove njezine keksiće čiji sam vam receptić upravo napisala ne treba. Preostaje vam samo da ih i vi uvrstite na listu vaših blagdanskih kolača.
Zoilo cara mia hvala ti na tvojim divnim receptima i na cool prijateljstvu. Bačin ti leti.




Primjedbe