FRITAJA SA ŠPARUGAMA

* Kajgana sa divljim šparogama *

Uvijek se razveselim kad krene sezona divljih šparoga tu kod nas na moru. Ne volim ih jesti, ali ih zato obožavam brati ( iako se bojim zmija ko crnog vraga ). Obujem visoke čizme, naoružam se sa štapom i krenem...sa štapom lupkam ispred sebe, a onda se zavučem u svaki grm gdje se nadzire šparožina. 

Za branje šparoga vežu me lijepa sjećanja na djetinjstvo. Ovdje na moru po okolnim šumama brala sam ih sa prijateljicama i uvijek smo se takmičile koja će ih više ubrati. Iako sam skoro uvijek bila sa manjim macetom šparoga u rukama ja nisam odustajala. Veselila sam se i odlasku kod bake na selo( u unutrašnjost Istre) gdje bi u berbu šparoga odlazila sa mamom, i ona je obožavala brati šparoge.
Volim brati šparoge, ali ne volim jesti fritaju sa šparogama. Dok sam bila klinka a mama bi pripremala šparoge ja bi zaobilazila kuhinju u širokom luku, nisam mogla podnijeti ni njihov miris. Danas u berbu šparoga odlazim sa mužem koji ih je naučio brati uz moju pomoć. On obožava fritaju sa šparugama pa ju spremam samo za njega. Zato i pišem ovaj recept...jer ih muž obožava i jer me branje i priprema šparoga vraća u djetinjstvo.


* SASTOJCI ( za dvije osobe):

- 1 macet ( vezica) divljih šparoga
- 1 kapula ili 3 mlada luka
- oko 50 g istarske pancete
- 2 žlice maslinovog ulja
- 4 jaja
- malo soli
- malo papra 



* PRIPREMA :

Šparoge očistite tj. prelomite ih kod tvrđeg dijela. Tvrde krajeve šparoga nemojte baciti već ih operite i spremite u zamrzivač, kasnije ih možete koristiti za pripremu temeljca ili za juhu od šparoga.

 Mekane dijelove šparoga razlomite na manje komade, operite ih, a zatim ih osušite na kuhinjskom ručniku ili u cjedilu.


 

Kapulu narežite na sitno ili na tanke rezance, a pancetu narežite na kockice ili na štapiće ( kako vam se više sviđa). Ako želite kapulu možete izostaviti, a fritaju možete napraviti i bez dodatka pancete. Znači možete je pripremati na nekoliko načina, na vama je da odaberete ono što vam se više sviđa.

U tavi na maslinovom ulju par minuta prodinstajte kapulu da malo omekša. Dodajte pancetu i pržite dok panceta malo ne porumeni, a zatim dodajte šparoge te posolite i popaprite po ukusu. Pazite na količinu soli ovisno o tome koliko vam je slana panceta. Dinstajte dalje na laganoj vatri dok šparoge ne omekšaju. Morate dinstati baš na laganoj vatri uz često miješanje jer šparoge mogu lako zagoriti.


Dodajte razmučena jaja i sve izmješajte, pržite dok se jaja ne skrute u kajganu.
Servirajte toplo za doručak ili večeru, a možete poslužiti i kao toplo predjelo.





Ako probate recept bilo bi mi drago da javite dojmove, ovdje na blogu ili na instagram ili facebook profilu.

Dobar tek vam želim!

Vaša Anamarija

p.s. evo i par fotkica iz mog najdražeg mjesta za berbu šparoga







Primjedbe