VIJENAC SA RICOTTA SIROM I VOĆEM


Već danima gledam na tv- u vremensku prognozu više nego ikad. Svuda po lijepoj našoj pada snijeg a do nas nikako da se spusti, da se malo probrčka u moru. Danima je puhala bura i bilo je užasno hladno, a ja sam svako toliko zurila kroz prozor u dvorište da vidim dali je i kod nas počeo padati...ali ne, bura je i dalje bila neumoljiva, masline u vrtu njihale su svoje grane na sve strane, njihale su se kao da su na nekom rave partyju, bojali smo se da će ih vjetar polomiti. Do maslina na travnjaku moje narcise koje su već procvjetale polegnule su svoje cvjetne glavice na zelenu travu, sve do jedne, baš je bilo tužno gledati ih takve...Najavili su sinoć polarnu hladnoći te snijeg i na obali, obradovala sam se i nestrpljivo čekala jer ja snijeg obožavam, ne znam kad je počela ta moja ljubav prema njemu ali ona još uvijek traje i trajati će.

Jutros rano se još polusnena vrtim po krevetu, prva noć da sam se naspavala kako treba( jučer navečer sam završila kod dežurne zubarice sa užasnim bolovima i sa dvije neprospavane noći, stavila mi je lijek u zub i konačno sam imala mirnu noć ). Iz kuhinje dopire miris svježe kuhane kave, moj kavoljubac već pije svoju prvu jutarnju kavu, ja ju ne volim ali volim njen miris. Taman kad sam se okrenula na drugu stranu i mislila još malo odrijemati zove me Ranko da dođem da je počeo padati snijeg. Doslovno sam iskočila iz kreveta i onako u piđami trčala sa prozora na prozor i gledala bijele pahulje kako lepršaju i kako se spuštaju na zemlju. Još je rano ujutro i pomalo je hladno, a ja i dalje trčkaram u piđami sa prozora na prozor poput nekog djeteta i veselim se svakoj pahulji. On se ljuti na mene i kaže" Šta hočeš da navučeš koju gripu na sebe, daj vrati se u krevet." Nisam ni primjetila da je hladno, stvarno je u pravu, ali mu ne dajem do znanja. On ispija zadnji gutljaj kave i odlazi u podrum naložiti peć a ja se vraćam u krevet dok se kuća ne ugrije.


On odlazi do grada jer ima za obaviti neke poslove, odlazi busom jer u Puli i kad je normalno vrijeme teško je naći parkiranje, mogu misliti kako je danas kada pada snijeg. Pratim ga do ulaznih vratiju i kažem mu da se čuva. Vraćam se u kuću, najprije kuham čaj od đumbira sa limunom i mandarinom jer ga on obožava, a onda počinjem sa pripremama za ručak. Dok se meso marinira u frižideru ja pripremam kolač. Pa red je da proslavimo prvi ovogodišnji snijeg u Valbandonu, ipak nam nije česti gost( zadnji put je pošteno padao 2009. g. ).

Volim kolače jednostavnih sastojaka i biskvite i tijesta u kojima se koristi svježi sir. Ali već nekoliko godina skoro uvijek svježi sir ( zbog toga jer je onaj koji se kupuje kod nas meni uvijek malo kiselkast, a taj njegov kiselkast okus baš ne volim ) zamijenim svježom ricottom ili skutom koja je za mene puno bolja zbog svoje teksture i neutralnog okusa pa je rado koristim za pripremu i slanih i slatkih jela. Ovaj put nisam ništa mijenjala, u originalnom receptu koristi se ricotta, a recept već odavno prepisan iz nekog talijanskog časopisa. Ricotta kolaču daje posebnu pahuljastu strukturu a još kad ga obilato posipate šećerom u prahu imate pravi zimski ugođaj na tanjuru. Pravu snježnu idilu, kakva je bila i danas u mom Valbandonu bijelom od snijega, kao da je netko prosuo po njemu šećer u prahu.

Vijenac sa ricotta sirom i voćem

SASTOJCI:

-300 g pšeničnog brašna
-250 g šećera
- 250 g svježeg sira ricotta ( svježa skuta)
- 3 žlice mlijeka
- 3 jaja
- 1 vrećica vanilin šećera
- 1 vrećica praška za pecivo
- ribana korica jednog limuna
- 1 mjerica ( jedna šaka)  smrznutih ili svježih malina( ili neko drugo bobičasto voće npr. višnje ili trešnje iz kompota )
- šećer u prahu ( za posip )
- kalup za vijenac, promjer 24 cm


  PRIPREMA:

- Ricottu i jaja izvadite najmanje pola sata ranije iz hladnjaka da vam budu na sobnoj temperaturi, isto tako i mlijeko.
- Kalup za vijenac namažite maslacem ili uljem a zatim ga posipajte krušnim mrvicama( ja ih godinama koristim umjesto brašna za posipavanje kalupa jer mi se stvarno ne sviđa ni izgled ni okus zapečenog brašna na kolaču ).
- Pećnicu stavite grijati na 180 C.


- U zdjeli zajedno izmiksajte jaja i šećer, dok se volumen ne poveća i dok ne dobije svjetlo žutu boju, a zatim dodajte i dalje miksajući malo po malo ricottu( koju možete prije protisnuti kroz sito ) te umiješajte lagano prosijano brašno zajedno sa praškom za pecivo . Umiješajte i vanilin šećer i ribanu limunovu koricu.
- Na kraju lagano umješajte i voće koje prethodno malo zaprašite sa brašnom. Ja maline nisam dodavala direktno u smjesu jer sam imala neke kupovne smrznute koje su bile pune leda i sve u gromadama. Tako da sam ih ja najprije malo isprala vodom da isperem led sa njih a onda sam ih uvaljala u brašno. Maline nisam dodavala u smjesu jer imam osjećaj da bi se onda sve raskašale pa sam ja u pripremljeni kalup rasporedila žlicom pola smjese , zatim sam po njoj poslagala sve u krug maline a onda sam sve prekrila sa ostatkom smjese. Vi ovisno kakvo voće koristite( dali smrznuto ili svježe) dodajte odmah u smjesu ili rasporedite kao i ja.
- Vijenac stavite peći u zagrijanu pećnicu i pecite ga 45 minuta.

 
 - Kalup izvadite iz pećnice i stavite ga da se hladi na kuhinjskoj rešetki. Tek kad se vijenac potpuno ohladi istresite ga iz kalupa na servisni tanjur. Kolač nije jako sladak tako da ga slobodno možete obilato posipati šečerom u prahu.


- Narežite ga na fetice i uživajte uz omiljeni topli napitak.


**************************************************************************

Evo još malo snježne idile, i snijeg u Puli ( photo by Ranko) :



**************************************************************************

Primjedbe