CROSTATA SA BRAŠNOM OD ZOBENIH PAHULJICA

 Prije par dana ( nakon što sam objavila recept za orange curd bez jaja ) na facebook stranici bloga pitala sam vas koji recept u kojem sam koristila orange curd da prije objavim. Mogli ste birati između :

* Crostata sa brašnom od zobenih pahuljica

* Verrine brownies sa ricottom i orange curdom

* Ružice ( torta di rose ) punjene orange curdom.

Odlučili ste se da želite čitati prije recept za crostatu pa evo najprije tipkam njega.

Ovo prhko tijesto sa brašnom od zobenih pahuljica mi je najomiljenije za pripremu crostate.Tijesto je predivno, divnog okusa i teksture i fino paše uz punjenje od orange curda ( za punjenje možete koristiti i lemon curd ili domaću marmeladu od marelica ). Fina je i punjena sa bilo kojim vašim omiljenim đžemom ili marmeladom a uz orange curd za punjenje možete kombinirati i ribane jabuke ili ricotta sir. Mogućnosti je bezbroj, pustite samo mašti na volju a ako isprobate bilo bi mi drago da mi javite koju ste kombinaciju koristili za punjenje. Tijesto je sa jako malo masnoće i jako malo šećera.

* SASTOJCI:

- 100 g zobenih pahuljica
- 80 g pšeničnog brašna
- 60 g šećera
- 1 vrećica vanilin šećera
- 40 g maslaca
- 1 jaje
- 1 naranča iz bio uzgoja ( naribana korica )
- 1 žličica praška za pecivo
- malo soli

ZA PUNJENJE:
- mala teglica ( oko 300 ml )  orange curd bez jaja ( ja sam često radila i sa lemon-orange curdom bez jaja, isto je fina kombinacija)
- ili neka fina punilica po vašem guštu

ZA KALUP:
- malo maslaca
- malo krušnih mrvica


* PRIPREMA:

Ovu količinu tijesta možete koristiti za okrugli kalup za crostate promjera od 23 cm pa sve do 26 cm ( ja sam je pekla u kalupu promjera 26 cm).
Najprije zobene pahuljice sameljite u multipraktiku ili u mlincu za kavu da vam bude fine strukture poput brašna .
Pšenično brašno prosijte  u zdjelu a zatim u njega dodajte isto prosijane fino mljevene zobene pahuljice, sol i prašak za pecivo i sve promješajte.
Suhe sastojke istresite na radnu površinu i formirajte hrpicu, u sredini napravite rupicu i unutra dodajte malo razrađeni maslac sa šećerom i vanilin šećerom i onda dodajte jaje i naribanu koricu naranče pa polako umjesite sve sastojke u glatko tijesto.
Ako vam je lakše možete u zdjeli promješati sve suhe sastojke, dodati hladni maslac i izmrviti ga u brašnu u mrvičastu smjesu pa dodati jaje i ostale sastojke i sve u zdjeli umjesiti u glatko tijesto.
Od dobivenog tijesta oblikujte kuglu, zamotajte je u prozirnu foliju i stavite tijesto u hladnjak 30 minuta.
Pećnicu zagrijte na 180 C. Pripremljeni okrugli kalup za crostate lagano premažite maslacem i posipajte krušnim mrvicama .
Na radnu površinu stavite pek papir, lagano ga pobrašnite brašnom pa na njemu razvaljajte tijesto.
Tijesto preokrenite u kalup i njime obložite kalup po dnu i po bočnim stranicama kalupa. Višak tijesta izrežite po rubovima a ostatak tijesta će vam kasnije trebati za dekoraciju crostate.



 Tijesto ravnomjerno premažite orange curdom bez jaja ( ili nekim vašim omiljenim punjenjem ).

 Ostatak tijesta razvaljajte na pek papiru i uz pomoć modlica izrežite dekoraciju za crostatu. Ja sam izrezivala zvjezdice raznih veličina a vi možete izrezivati i oblik srca ili cvjetića. Ako imate djecu možete ih uključiti u ovaj dio pripreme tako da vi razvaljate tijesto a onda oni modlicama izrezuju razne oblike za ukrašavanje crostate. Zajedno ćete uživati, provesti ćete kvalitetno vrijeme sa svojom djecom a ova aktivnost "igre " sa tijestom biti će prava motorička aktivnost za razvoj fine muskulature kod djece ( govorim vam iz prve ruke - kao odgojitelj predškolske djece ).
Izrezane oblike poslažite po nadjevu. Kad ste dovršili sa dekoracijom crostate možete po želji i rubove malo uvrnuti prema unutra.

Ako za crostatu koristite kalup manjeg promjera ostati će vam više tijesta pa od njega možete izrezati trake sa zupčastim kotačićem i poslagati ih preko nadjeva u obliku rešetke.

Crostatu pecite u zagrijanoj pećnici 25 minuta. Prohladite je i narežite na kriške, po želji možete ju malo zaprašiti sa šećerom u prahu.
Mi je jako volimo, a nadam se da ćete i vi uživati u njenoj pripremi i degustaciji.




Primjedbe