MEDENA POHANA PILETINA ( iz pećnice )


 U mojoj kuhinji godinama izbjegavam pohanje i prženje u dubokim masnoćama i uvijek radije biram pećnicu. Oni koji me prate još sa Coolinarike znaju da ne volim ni jaja baš previše. Nisam alergična na njih ali radije biram recepte u kojima se koriste u minimalnoj količini ili ih uopće nema .Istina pojedem ja tu i tamo i koje jaje ( ali i njega najradije kad je pripremljeno u pećnici ). Ako ste i vi tip koji izbjegava duboke masnoće i prženja onda ste na pravom mjestu i onda je ovo recept baš po vašoj mjeri.

Piletina pripremljena na ovaj način je fina i sočna, bez viška masnoća i sa pohom u kojem se ne koristi jaje ( da i to je moguće ). Pohana je u pećnici sa finom hrckavom koricom obogaćenom  mirisom i okusom limuna i meda, sa slatkasto kiselkastim okusima koji se lijepo sljubljuju.

Možete je poslužiti uz pirjano povrće, neko povrtno varivo ili kuhanu blitvu, može i uz risotto od povrća, stvarno se može kombinirati uz veliki broj priloga. Kod mene je ovaj put bila uz fino proljetno varivo i uz lažni pire od griza ( za njega vam pišem receptić nekom drugom prilikom a nadam se uskoro ).
A zaboravila sam vam reći da je ovo moj omiljeni recept za pohano meso ( osim piletine na ovaj način možete pripremati i druge vrste mesa ). Ja ga često pripremam i oboje ga obožavamo.
Posebno mi je drago da moj omiljeni recept mogu podjeliti sa vama, pa da krenemo.



* SASTOJCI ( za 4 osobe ):

ZA POHANU PILETINU:

- 8 komada pilećih bataka ili zabataka ( ili miješano) ili 4 komada pilećih prsa
- 4 žlice maslinovog ulja
- sol
- svježe mljeveni crni papar
- grančica svježeg ružmarina
-par listića svježe kadulje
- ili suho začinsko bilje ( majčina dušica, mješavina mediteranskih začina, mažuran )
- krušne mrvice
- 4 žlice bagremovog meda
- 4 žlice svježe iscjeđenog limunovog soka

ZA FINO VARIVO:

- 2 tikvice
- 2 mrkvice
- sol
- papar svježe mljeveni
- žličica svježih ili suhih začina ( svježi peršin, suhi mažuran...)
- malo kima ( u sjemenkama)
- malo maslinovog ulja


* PRIPREMA :

Komade piletine operite i osušite kuhinjskim ubrusima. Svježe začinsko bilje ( ružmarin i kadulja) grubo nasijeckajte. Možete koristiti i suho začinsko bilje ( ono koje je navedeno u sastojcima ili neko drugo po vašem ukusu, ja kod pripreme često mijenjam kombinacije ).

Pripremljene začine stavite u zdjelicu, dodajte im sol i papar te maslinovo ulje i sve promiješajte.
U drugu zdjelu stavite pripremljene komade piletine pa je prelijte sa pripremljenom mješavinom ulja i začina i sve dobro utrljajte u komade piletine ( da bude meso nauljeno sa svih strana).
Zatim svaki komad piletine dobro uvaljajte u krušne mrvice i složite ih u pleh obložen papirom za pečenje.( Ja kada složim meso onda još po vrhu lagano posipam sa ostacima krušnih mrvica a ponekad još dodam na sve i malo sijeckanog svježeg začinskog bilja ).


Umjesto piletine na isti način možete pripremiti i svinjetinu i druge vrste mesa pogodne za pečenje.



Piletinu stavite peći u zagrijanu pećnicu na 200 C oko 30 minuta.
Dok se piletina peče pripremite preljev od limuna i meda. U zdjelici promiješajte med i svježe iscjeđeni limunov sok da se sve fino poveže.
Izvadite pleh sa piletinom iz pećnice pa po njoj ravnomjerno žlicom rasporedite preljev i sve vratite u pećnicu još 10 minuta da se ispeče do kraja i dobije hrckavu koricu.


Dok vam se meso peče pripremite prilog. Možete pripremiti neko povrtno varivo ili lešo kuhanu blitvu i cous cous, pire krompir, dinstanu rižu sa curryjem ( ima puno mogućnosti i priloga koji pašu uz ovo meso tako da možete pripremiti nešto po svom guštu ).
Ja često uz ovu piletinu pripremim fino varivo od mrkve i tikvica pa ću vam napisati kako ga ja pripremam.
U lonac stavite malo maslinovog ulja . Tikvice operite , posušite i narežite na kockice. Tikvice možete i malo posoliti i staviti sa strane da puste višak tekućine ( ako su tikvice mlade i manje onda nema potrebe ). Mrkvu isto ogulite,operite, posušite i narežite na kockice.
Na maslinovom ulju najprije prodinstajte mrkvu a malo kasnije dodajte i tikvice ( ako ste ih solili ocijedite ih od viška tekućine) i nastavite sve zajedno dinstati na laganoj vatri. Posolite, popaprite i dodajte začinsko bilje. Možete dodati i češanj češnjaka. Po potrebi podlijevajte sa malo tople vode ili povrtnog temeljca. Po potrebi podlijevajte svako toliko. Kad povrće omekša onda je varivo gotovo.
Uz ovo varivo ja sam poslužila i lažni pire od griza. Ako radite samo varivo onda poduplajte količinu povrća kod pripreme.

Ovo jelo možete poslužiti uz omiljenu salatu i omiljenu čašu vina.

Uživajte!

*** Recept objavljen i u tiskanom izdanju, kao dio mog intervjua za dnevne novine " Novi list "a možete ga pronaći i u njihovom WEB IZDANJU.


Primjedbe