GINGERBREAD TIJESTO + VIJENAC OD MEDENJAKA

Oni koji me poznaju,  znaju da sve manje upotrebljavam jaja i da volim recepte u kojima nema jaja. Takav je i ovaj recept koji sam pronašla na jednoj talijanskoj stranici. Osnovno tijesto za medenjake - bez jaja i bez maslaca ( a ako se koristi mlijeko biljnog porijekla može biti i vege recept). Ovo je bazno tijesto koje se može koristiti za medenjake, keksiće, štrudle, crostate...Ja sam sa njim radila vijenac od medenjaka i baš sam guštala u njegovoj izradi.

 SASTOJCI za osnovno tijesto:

oko 500 g pšeničnog bio brašna( može i integralnog)
120 g  suncokretovog ulja
3 žličice cimeta( vrhom pune, nemojte štedjeti)
2 žličice mljevenog đumbira
2 pune žličice mješavine začina za medenjake( ili 1 žličica klinčića i 1 žličica muškatnog oraščića)
1 vrećica čaja( kod mene ayurvedic spice tea )
1 žličica praška za pecivo
2 žlice gorkog kakaa
120 g meda( može i rižin slad ili agavin sirup)
200 ml mlijeka( ili biljno mlijeko po izboru)


POSTUPAK:
-U zdjelu prosijte brašno( od 500 g oduzmite 2 žlice i umjesto njega dodajte kakao u prahu), zatim dodajte prašak za pecivo, začine i čaj iz vrećice te sve promješajte. Umješajte med( kod mene bagremov ) i suncekretovo ulje.Sve dobro promješajte drvenom kuhačom dok ne dobijete mrvičastu smjesu a onda dodavajte malo po malo mlijeko. Tijesto mora biti glatko i elastično. Najprije ga mjesite u zdjeli a zatim ga još malo razradite na radnoj plohi( po potrebi dodavati brašna, ali vrlo malo). Tijesto oblikujte u kuglu i omotajte ga u prozirnu foliju a zatim ga spremite u hladnjak na jedno sat vremena( prije upotrebe tijesto može biti u hladnjaku i nekoliko dana).
* za tijesto si možete mješavinu začina složiti i po svom ukusu
* osim medenaka od ovog tijesta možete raditi keksiće, štrudle, crostate, mini tartove
* možete pogledati i originalan recept


SASTOJCI za vijenac od medenjaka:

- oko 250 g osnovnog tijesta za medenjake
- modlica čovječuljka( moj savjet je da odaberete nekog " elegantog " sa dužim rukama i nogama jer će vam kasnije biti lakše spajati ih u vijenac, ovaj moj je malo zdepast i baš me namučio ;)
-mali kalup za okrugli tart
-šećerne perlice( za oči )
-šećerni ukrasi pahuljice( za dugmad)
-ukrasna vrpca po izboru

 
Priprema:
- Tijesto izvadite iz hladnjaka i malo ga premjesite, ali samo kratko i razvaljajte ga na radnoj površini( ne trebate radnu površinu pobrašniti jer tijesto nije ljepljivo i jako se lijepo radi sa njim ).
- Pazite da ne razvaljate tijesto pretanko jer bi vam kasnije kad bude gotov vijenac mogao lako puknuti ).
- Od razvaljanog tijesta modlicom izrežite 11 do 12 čovječuljaka .
- Pleh obložite pek papirom i na sredinu pleha naopako postavite kalup za mini tart( kako bi oko njega mogli slagati čovječuljke u krug ).
- Dok slažete keksiće u krug slažite ih tako da im se dio noge i ruke malo preklapa ( možete na mjestu spoja namazati sa kistom umočenim u vodu i na mjestu spoja pretisnite prstom kako bi se bolje " zaljepili " ).


- Čovječuljke po želji prije pečenja ukrasite( ja sam ih ukrasila sa šećernim perlicama i pahuljicama).
- Stavite ih peći u pećnicu zagrijanu na 175 C i pecite ih 10 - 15 minuta, ovisno o vašoj pećnici.
* Ostati će vam još tijesta od kojeg možete izrezati medenjake raznih oblika( ja sam od ostataka dobila još jedan pleh keksića ).
- Kad je vijenac pečen ostavite ga da se potpuno ohladi, a zatim polako provucite sve ukrug ukrasnu traku, dekorirajte sa mašnom ili po vašoj želji.
- Ideja za izradu vjenčića je ovdje  .

 
Vjenčić možete staviti na vrata ili ga koristiti kao dekoraciju na stolu. Nadam se da ćete uživati u njegovoj izradi 💗

Primjedbe

  1. Koliko samo strpljenja treba za ove medenjake i ovo srce :) Modlica je medena .)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Jafi. A ovaj debeljuco me malo namučio( imam ga godinama ), tražila sam neku elegantniju modlicu ali nisam mogla naći.Čak sam i dragoga zaposlila da mi traži kad je išao do grada;) A u izradi sam baš uživala.

      Izbriši

Objavi komentar